پکینگ برج خنک کننده وظیفه کم کردن سرعت آب را در داخل برج خنک کننده ایفا می کند.سطوح خنک کننده در برج ها نقش کلیدی ایفا می کنند.هرچه در داخل برج خنک کننده سطح تماس بیشتری بین آب و هوا ایجاد شود برج از بازدهی بالاتری برخوردار خواهد بود. برج خنک کننده فایبرگلاس مدار باز جریان مخالف به دلیل هوادهی خوبی که دارد به دو ردیف پکینگ نیز بازدهی لازم را ارائه می دهد .در بج خنک کننده کراس فلو یا برج خنک کننده ابارایی که معمولا هم برای مناطق با وت بالب بالا استفاده می شود با افزایش سطح پکینگ ها و کاهش بیش زیاد سرعت آب آن را خنک می کنند.برج خنک کننده ابارایی در محیط ها با رطوبت بالا بسیار کاربرد دارد و نوع پکینگی که در آن استفاده می شود نیز مخصوص است. پکینگ برج خنک کننده کراس فلو دارای سطح ویژه ی بیشتری نسبت به پکینگ های معمولی است.

انواع پکینگ برج خنک کننده

پکینگ برج خنک کننده به دو نوع پکینگ اسپلش و فیلمی تقسیم می شود. هر کدام از این پکینگ ها دارای ویژگی خاصی دارند و برای یک نوع از برج خنک کننده استفاده می شوند.البته متریال مورد استفاده در ساخت پکینگ های اسپلش نیز با پکینگ های فیلمی متفاوت است.

پکینگ اسپلش برج خنک کننده

پکینگ اسپلش برج خنک کننده از لایه لایه ها و میله های پلاستیکی بر روی هم ساخته می شوند و آب با برخورد با این لایه ها به قطرات ریزتر تقسیم می شوند.و هر چه این قطرات ریز تر شوند سطح ویژه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.در گذشته از چوب به عنوان سطوح خنک کننده استفاده می شد ولی امروزه پکینگ های نت اسپلش که از جنس پروپیلن ساخته می شوند بسیار محبوبیت دارند. پکینگ های نت اسپلش دارای تحمل دمایی بالایی هستند و تمیز نمودن آن ها نیز به راحتی قابل انجام است .البته به لحاظ قیمتی این پکینگ ها گران تر از نمونه فیلمی هستند.و دلیل آن نیز گران بودن متریال این پکینگ ها است.پکینگ پروپیلن دارای سطح ویژه 150 متر مربع است .

مزایای پکینگ اسپلش برج خنک کننده

  • تحمل دمایی بالا تا 90 درجه
  • ضد رسوب بودن
  • خشک نشدن بر اثر برخورد اشعه آفتاب
  • قابلیت اسید شویی

پکینگ فیلمی برج خنک کننده

پکینگ فیلمی یا همان پکینگ مدیا برج خنک کننده معمولا از جنس ورق های پی وی سی در کنار هم ساخته می شوند. این پکینگ ها دارای کیفیت های متفاوتی هستند که بسته به گرید پی وی سی به کار رفته در آن است.سطح این ورق ها شیار دار است و موجب می گردد آبی که بر روی آن حرکت می کند سرعتش کم شود و زمان داشته باشد تا خنک شود.پکینگ مدیای برج خنک کننده دارای گام های مختلفی هستند .پکینگ گام 13 ، پکینگ گام 16 ، پکینگ گام 19 از محبوب ترین نوع پکینگ های پی وی سی هستند.انواع پکینگ های پی وی سی برج خنک کننده بر اساس سطح ویژه نیز تقسم بندی می شوند. به صورت کلی پکینگ هایی که در برج خنک کننده فایبر گلاس استفاده می شوند گام 19 می باشند و با سطح ویژه 200 هستند.این پکینگ ها برای مناطقی که آب با سختی بالا دارند خیلی مناسب نیستند. زیرا رسوب می گیرند و در نهایت عملکرد دستگاه مختل می گردد. به صورت کلی پکینگ مدیا بازدهی بالاتری نسبت به اسپلش دارد.

جهت تهیه انواع پکینگ برج خنک کننده می توانید با شماره 09129546702 شرکت هلدینگ صنایع برتر تماس حاصل نمایید.